DreamLand blijft voor je klaarstaan

Beste klant,
Samen hebben we nog altijd te maken met uitzonderlijke omstandigheden, en dat heeft ook een impact op onze winkels én onze webshop. Vanaf 1/12 kunnen we je eindelijk opnieuw verwelkomen in onze DreamLand-winkels.

Om de heropening van onze winkels in deze drukke periode zo vlot mogelijk te laten verlopen, zetten we de belangrijkste info voor jou alvast op een rijtje.

Bekijk snel alle info rond

Het afhalen van bestaande bestellingen

Onze DreamLand-winkels zijn t.e.m. 30/11 enkel open als afhaalpunt voor online bestellingen. Binnen de openingsuren van de winkel kan je je gereserveerde pakjes aan de deur van de winkel komen ophalen.

Heb je een pakje klaarliggen in je DreamLand afhaalpunt, gelieve het dan zo snel mogelijk af te halen. Op die manier vermijd je de wachtrijen die eventueel kunnen ontstaan na de heropening van de winkels.

Nog t.e.m. 5/12 blijven de afhaalpunten in de DreamLand-winkels langer open: van 9 tot 19.30 u. En ook op zondag 29/11 is het in veel DreamLand-winkels mogelijk om je pakje te komen afhalen. Alle extra openingsuren vind je hier.

Nieuwe en lopende online bestellingen

Bestellen kan uiteraard nog altijd via onze webshop, waar je kan kiezen uit tal van leveringsmogelijkheden.

  • Afhalen in een van onze afhaalpunten

    Wanneer je een online bestelling plaatst, kan je ook kiezen om je pakje af te halen in een van onze 400 afhaalpunten, zoals bij Colruyt of OKay. Op die manier kan je je pakje meteen meenemen wanneer je boodschappen doet. Je kan ook kiezen voor DreamLand als afhaalpunt, je pakje blijft dan maximum 10 dagen beschikbaar in de winkel (we vragen je wel om je pakje zo snel mogelijk af te halen).

  • Click & Collect

    Is er voldoende voorraad van een artikel in een filiaal bij jou in de buurt, dan kan je het via Click & Collect reserveren. Je kan meerdere artikelen toevoegen aan je winkelwagentje. Onze medewerkers doen er alles aan om al jullie bestellingen zo snel mogelijk klaar te leggen. Door de grote drukte kan het tot 1 à 2 werkdagen duren voor je pakje klaarligt. Van zodra je je bestelling kan komen afhalen, krijg je van ons een sms met daarin een bevestigingscode. Enkel met die code kan je je pakje komen oppikken aan de deur van de winkel tijdens de openingsuren. Toon de sms aan de winkelbediende als je naar het afhaalpunt komt.

    Onze winkelmedewerkers zijn druk bezig met het voorbereiden van de heropening, het aantal Click & Collect-bestellingen wordt daarom tijdelijk beperkt. Hierdoor is het mogelijk dat Click & Collect niet op elk ogenblik voor elke winkel beschikbaar is. De kans is groot dat dit de volgende dag wel opnieuw het geval is, zolang het artikel op dat moment nog altijd voorradig is. Bestellingen die al geplaatst zijn en klaarliggen in de DreamLand-winkels kunnen wel gewoon opgehaald worden.

  • Levering aan huis

    Je kan je pakje ook aan huis laten leveren (gratis vanaf € 60). De leveringstermijn loopt wel op wanneer je kiest voor een thuislevering. Voor nieuwe bestellingen garanderen wij geen levering meer voor 6 december. Tijdens het bestellen vind je de exacte levertermijn van je artikelen in je winkelwagen terug.

  • Gegarandeerde levertermijnen

    Wij doen al het mogelijke om de getoonde levertermijnen te waarborgen. Tijdens het bestellen vind je de exacte levertermijn van je artikelen in je winkelwagen. Indien je al een bestelling hebt geplaatst, mag je die verwachten op de meegegeven leverdatum. Je kan de status van je bestelling ook altijd opvolgen in je Xtra-account, in het besteloverzicht.

De heropening van de DreamLand-winkels

Vanaf 1/12 kan je opnieuw komen winkelen in onze winkels. Met de nodige maatregelen zorgen we samen voor een veilig en gezond verloop van je winkelbezoek*.

  • Deze extra maatregelen nemen wij:

    Stewards

    Aan elke DreamLand-winkel worden vanaf 1/12 stewards ingezet, die je winkelbezoek in goeie banen zullen leiden. Gelieve de instructies van de stewards altijd nauwgezet op te volgen.

    30 minuten

    In navolging van de maatregelen van de regering, wordt je winkeltijd beperkt tot 30 minuten.

    APARTE rijen VOOR WINKELBEZOEKEN EN AFHALINGEN

    Door de drukte van de afgelopen periode liggen er nog veel pakjes klaar voor afhaling in de DreamLand-winkels. En vanaf 1/12 zijn ook vrije winkelbezoeken opnieuw mogelijk. Om alles vlot te laten verlopen voorzien we daarom twee aparte stromen in onze winkels: voor vrije winkelbezoeken enerzijds en afhalingen anderzijds.

    Aan de winkel staat aangeduid waar zich de ingangen bevinden, gelieve dus in de juiste rij aan te schuiven. Wil je beide opties combineren? Gelieve dan aan te sluiten bij de rij “winkelbezoeken”.

  • DEZE MAATREGELEN NEMEN WE SAMEN:

    Bewaar voldoende afstand

    Om social distancing te kunnen garanderen in de winkel, worden maar een beperkt aantal klanten toegelaten. Hou minstens 1,5 m afstand van andere klanten en van de winkelmedewerkers, ook in eventuele wachtrijen op de parking.

    WINKELKAR verplicht

    Makkelijk afstand houden in de winkel? Shop met een winkelkar! Aan de ingang vind je al het nodige materiaal om je kar te ontsmetten.

    KOM ALLEEN SHOPPEN

    Funshopping is niet toegelaten: je bent momenteel verplicht om alleen te komen winkelen.

    We zien elkaar graag met mondmaskers!

    Het is nog steeds verplicht om een mondmasker te dragen bij je bezoek aan de winkel. Ook in de wachtrij op de parking is het dragen van een mondmasker verplicht.

    Tips voor extra hygiëne

    Propere handjes? Leuker winkelen! Ontsmet je handen voor je de winkel binnengaat, er staat ontsmettingsgel voor je klaar. Betaal bij voorkeur elektronisch.

    *Na publicatie van het ministerieel besluit kunnen deze maatregelen nog aangepast worden.

Algemene informatie

  • Klantendienst

    Door de drukke periode krijgt onze klantendienst heel wat vragen te verwerken. Gelieve daar rekening mee te houden als je contact opneemt via telefoon of mail. Heb je vragen over je reservatie? De status van je bestelling kan je zelf opvolgen via je account. Bekijk zeker ook onze veelgestelde vragen, misschien vind je daar al het antwoord dat je zoekt.

    Bekijk onze meest gestelde vragen

    Heb je toch een andere vraag? Maak dan gebruik van het contactformulier, dit kan je hier vinden. Hou rekening met een langere wachttijd vooraleer je een antwoord van ons ontvangt.

  • Retourneren

    Van zodra de winkels terug opengaan op 1/12 kan je opnieuw artikelen retourneren. Mogen we je wel vragen om in geval van niet-dringende retours pas na 6/12 naar de winkel komen om een artikel te retourneren?

  • Geschenkkaarten

    Je kan opnieuw geschenkkaarten gebruiken in je DreamLand-winkel. Is jouw geschenkkaart in de afgelopen periode vervallen? Geen probleem, de geldigheid van je geschenkkaart wordt met 1 jaar verlengd. Onze winkelmedewerkers helpen je hier graag mee verder.

    We geven ook mee dat online betalen met geschenkkaarten vandaag niet mogelijk is voor aankopen die je online bestelt en betaalt.

  • Verjaardagsbel

    Door de huidige maatregelen blijft onze verjaardagsbel jammer genoeg nog even buiten gebruik. Hopelijk kunnen alle jarige feestvarkentjes onze bel binnenkort opnieuw laten zingen! Heb je een verjaardagskaart met een persoonlijke korting ontvangen? Die blijft geldig om een leuk cadeautje bij DreamLand uit te zoeken.

    Ontdek al onze verjaardagsvoordelen
  • EVENEMENTEN IN DE WINKEL

    Uit veiligheidsoverwegingen worden tot nader order geen events of demo’s georganiseerd in de winkel

  • Andere vragen?

    Heb je nog een andere vraag, bekijk dan zeker onze meeste gestelde vragen.

    Bekijk onze meest gestelde vragen

Alvast bedankt voor je begrip en geduld in deze uitzonderlijke omstandigheden. We blijven de situatie uiteraard nauw opvolgen en houden jullie verder op de hoogte. Zorg ondertussen goed voor jezelf en voor elkaar.


Het DreamLand-team