Persbericht: Populaire films domineren nieuw schooljaar

Filmfiguren duiken massaal op boekentassen en schoolgerief op

Halle, 06/08/2015

Bij elk schooljaar horen nieuwe trends, en komend schooljaar zijn filmfiguren overduidelijk de helden op de schoolbanken. De populariteit van animatiefilms zoals Minions, Frozen en Jurassic World vertaalt zich zeer duidelijk naar de verkoop van schoolgerief bij DreamLand. Op maar liefst 8 van de 10 bestverkochte boekentassen voor kleuters en lagereschoolleerlingen staat een filmfiguur. Dat stelt de schoolspecialist vast bij de voorlopige verkoopcijfers van boekentassen en schoolgerief.

img pers back to school

Populaire films scoren

Frozen, Minions, Jurassic World, Star Wars … 2015 is een sterk jaar in de cinemazalen. En dat vertaalt zich naar de schoolbanken. DreamLand-directeur Dirk Berteloot licht toe: “Schoolspullen van populaire films scoren vooral bij kleuters en lagereschoolleerlingen tot aan het 3de leerjaar. Op maar liefst 8 van de 10 bestverkochte boekentassen staat een filmfiguur.”

Koplopers in het assortiment zijn Frozen, Minions en het langverwachte Jurassic World. Berteloot: “De officiële Jurassic World-licenties waren voor LEGO en Hasbro, maar we zien de dinohype ook overslaan naar andere assortimenten. Zo is bij ons huismerk Kangourou de tweede populairste boekentas eentje met dinosaurussen.” Ook het rugzakje met dino’s uit de reeks ‘Zoo Pack’ behoort tot de bestverkopende modellen.

Leerlingen vanaf het vierde leerjaar en het middelbaar kiezen niet meer voor deze filmhypes, maar gaan volop voor rugzakken. Eastpak is met voorsprong het populairste rugzakmerk, gevolgd door Kangourou (het huismerk van Colruyt Group) en Quiksilver. Tienermeisjes kiezen vooral voor grote handtassen in plaats van rugzakken.

Onderaan vindt u een overzicht van de bestverkopende artikelen en merken per leeftijdsgroep.

Extra workshops en informatie

Dit jaar investeert DreamLand ook in extra begeleiding voor ouders en kinderen. Zo zijn er onder andere gratis workshops over ergonomie en voedzame broodlunches. Dirk Berteloot: “Uit verschillende onderzoeken blijkt dat 80 tot 90 % van de kinderen een te zware boekentas meeneemt naar school, wat kan leiden tot rugklachten. We willen ouders en kinderen meer bewust maken over het kiezen van een goede boekentas, het belang van het dragen van een rugzak met twee banden en het maximale gewicht dat je kan meenemen in je tas.”

Naast de gratis workshops vinden ouders veel begeleiding op de website van DreamLand, zoals tips om veilig naar school te fietsen en een handige boekentaswijzer voor elke leeftijd.

Schooljaar 2015 – 2016: gespot op de speelplaats*

*Gebaseerd op de voorlopige verkoopcijfers sinds 1 juni 2015.


Over DreamLand

DreamLand, sinds 1994 een dochteronderneming van Colruyt Group, staat voor duurzame kindervreugde. Dit jaar werd DreamLand opnieuw verkozen tot beste winkelketen in de categorie Speelgoed. Vandaag telt DreamLand 44 winkels waarvan 32 in Vlaanderen, 10 in Wallonië en 2 in Frankrijk. Er werken meer dan 800 medewerkers. Het motto van DreamLand? ‘Alles wordt leuker als je speelt’. En dat stralen niet alleen de medewerkers, maar ook de winkels uit. Want daar vinden elke week leuke belevingsmomenten plaats. Daarnaast garandeert de speelgoedspecialist zijn klanten de laagste prijs.

DreamLand, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
DreamLand klantendienst: 02 363 56 56, ma tot za van 8.30 tot 18 u.
of dreamland@dreamland.be.

Voor meer info:

Hanne Poppe, Pers Marketing Colruyt Group
Gsm: 0473 92 45 10
E-mail: hanne.poppe@colruytgroup.com