Persbericht: Back to school 2017 – 2018: Originele prints en slimme brooddozen nemen de speelplaats in

Halle, 13 juli 2017

Het nieuwe schooljaar brengt weer nieuwe trends met zich mee, merkt DreamLand, de speelspecialist van Colruyt Group. Tussen een ruim aanbod aan rugzakken, boekentassen en trolleys vallen vooral felle kleuren en hippe prints op zoals flamingo’s en eenhoorns. Naast de gevestigde merken is er ook een Belgische nieuwkomer. Stones and Bones brengt voor de eerste keer rugzakken en pennenzakken op de markt. Lunches worden gevarieerder dan ooit en worden makkelijk meegenomen in slimme brooddozen met verschillende compartimenten.

Van roze flamingo’s tot iconische botjes

Rugzakken en boekentassen met flamingo- of eenhoornprints of in felle kleurencombinaties zullen zonder twijfel in het oog springen op de speelplaats in september. Naast de gevestigde merken als Eastpak, Dakine en Kipling, vervoegen enkele opvallende nieuwkomers de markt. Een van die nieuwkomers is het Belgische kinderschoenenmerk Stones and Bones dat nu met hippe rugzakken en pennenzakken komt aanzetten. Ze zijn gemakkelijk te herkennen aan de iconische botjes in het ontwerp. Stéphanie De Bree, directeur van DreamLand: “Het is altijd leuk om een Belgisch merk op de markt te hebben. Met de leuke prints en opvallende kleuren verwachten we dat de producten van Stones and Bones het goed gaan doen komend schooljaar.”

Ook Kangourou, het huismerk van Colruyt Group, komt met nieuwe, leuke prints. Enkele ontwerpen werden bedacht door kinderen, die zelf hun droomboekentas of –rugzak mochten tekenen.

Ecologische en ergonomische rugzakken

Een ander jong merk, Affenzahn, mikt op ecologische rugzakken voor kleuters, vervaardigd uit gerecycleerde PET-flessen. De rugzakken hebben steeds een leuk speelelement, zoals dierengezichten met uittrekbare tongen waarop de naam van het kind kan geschreven worden. Voor lagere schoolkinderen en tieners biedt dezelfde bedrijvengroep de ecologische rugzakken van Satch. Die vallen ook op met ergonomische eigenschappen zoals verstelbare rugpanelen en heupgordels.

Superhelden op de speelplaats

Daarnaast keren ook superhelden, tekenfilmfiguren en idolen terug naar de schoolbanken. Deze zomer verschijnen Cars 3 en Verschrikkelijke Ikke 3 in de bioscoopzalen. Releases die ook zeker een impact hebben op rug- en pennenzakken.

Het lunchpakket 2.0

De traditionele fruit-, koeken-, en brooddozen blijven populair, maar DreamLand ziet ook meer en meer slimme lunchboxen opduiken in de boekentassen. Stéphanie De Bree: “De tijd dat kinderen dagelijks boterhammen meenemen is voorbij. Nu zijn lunchpakketten gevarieerder dan ooit met onder andere slaatjes, al dan niet met dressing, en yoghurts naast de gebruikelijke boterhammen. Slimme lunchboxen van Sistema bestaan uit verschillende compartimenten waardoor je kan variëren in je brooddoos zonder alles bij elkaar proppen.” Ook op vlak van drinkbussen worden de flessen slimmer: het merk Contingo ontwierp een drinkbus die zichzelf automatisch afsluit na iedere slok die je neemt. Zo voorkom je morsen en loopt de fles zeker niet uit in de rugzak, boekentas of trolley.


Over DreamLand

DreamLand, sinds 1994 een dochteronderneming van Colruyt Group, staat voor duurzame kindervreugde. Dit jaar werd DreamLand opnieuw verkozen tot beste winkelketen in de categorie Speelgoed. Vandaag telt DreamLand 45 winkels waarvan 32 in Vlaanderen, 11 in Wallonië en 2 in Frankrijk. Er werken meer dan 800 medewerkers. Het motto van DreamLand? ‘Alles wordt leuker als je speelt’. En dat stralen niet alleen de medewerkers, maar ook de winkels uit. Want daar vinden elke week leuke belevingsmomenten plaats. Daarnaast garandeert de speelgoedspecialist zijn klanten de laagste prijs.

DreamLand, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
DreamLand klantendienst: 02 363 56 56, ma tot zo van 8 tot 22 u.
of dreamland@dreamland.be.

Voor meer info:

Silja Decock, Persverantwoordelijke Colruyt Group
GSM : +32 (0)473 92 45 10
E-mail: silja.decock@colruytgroup.com