Persbericht: DreamLand breidt speelgoed van huismerk uit met 200 artikels

Halle, 26/03/2015

Speelgoedspecialist DreamLand breidt het speelgoed van het eigen huismerk uit met maar liefst 200 nieuwe artikels in 3 nieuwe categorieën: houten speelgoed, verkleedkledij en buitenspeelgoed. Het speelgoed van het DreamLand-huismerk behoort, samen met de A-merken, tot de best verkochte merken van de winkelketen en een uitbreiding van het assortiment was dan ook een logische stap. Het doel van de eigen speelgoedlijn sluit mooi aan bij de merkbelofte van DreamLand: ervoor zorgen dat kinderen meer halen uit iedere speelervaring.

Groot succes

Als marktleider in speelgoed wilde DreamLand zijn klanten een kwalitatief alternatief bieden voor de gekende merken. Daarom lanceerden we in oktober 2013 speelgoed onder eigen huismerk. Dat huismerk bestond tot nog toe uit vier categorieën, namelijk babyspeelgoed, poppen, voertuigen en rollenspel. De goede verkoopcijfers en positieve feedback van klanten bewijzen dat het DreamLand-speelgoed een schot in de roos is. Zo was maar liefst 40 % van de 50 best verkochte poppen tijdens de drukke sintperiode een pop of accessoire van het DreamLand-huismerk. En dat terwijl de mannequinpoppen van Frozen het erg goed deden tijdens die periode.

Dirk Berteloot, directeur van DreamLand: “We krijgen zeer veel positieve reacties op ons eigen huismerk. Klanten voelen zich vooral aangetrokken tot het ontwerp, de kleuren en de prijs, die lager ligt dan vergelijkbare producten van A-merken. En dan is er uiteraard de goede kwaliteit: de ‘DreamLand-stempel’ boezemt duidelijk vertrouwen in.”

Logisch vervolg

De huidige uitbreiding is een logisch vervolg van de positieve resultaten. De voorbije maanden werd het assortiment uitgebreid met drie nieuwe categorieën : houten speelgoed, verkleedkledij en buitenspeelgoed. Deze laatste categorie bestaat op haar beurt uit drie subcategorieën zand-, water- en buitenpret. Aan de lancering an de nieuwe categorieën gingen maanden van voorbereiding vooraf: kiezen van kleuren, producten, en zeer strenge kwaliteitscontroles. Dit resulteerde uiteindelijk in een zeer mooi en uitgebreid aanbod van maar liefst 200 nieuwe artikels. De 3 nieuwe categorieën;n zijn vanaf nu verkrijgbaar bij DreamLand.

Betrouwbare kwaliteit en maximale speelvreugde

Door zijn eigen huismerk aan te bieden naast de A-merken wil de keten zijn imago als speelgoedspecialist versterken. Dirk Berteloot, directeur DreamLand: “We hebben onze expertise als speelgoedspecialist gebruikt om speelgoed te ontwikkelen dat zowel educatief, leuk, veilig als betaalbaar is. Het DreamLand-speelgoed is aangepast aan elke leeftijd en het speelgoed in elk assortiment past perfect bij elkaar, we streven dan ook naar maximale speelvreugde bij kinderen.” Het speelgoed van het DreamLand-huismerk biedt betrouwbare kwaliteit voor een scherpe prijs. Alle artikelen dragen het CE-label, dat garandeert dat het product aan de Europese normen voldoet. Dirk Berteloot: “Daarnaast voeren we ook interne kwaliteitscontroles uit en screenen we onze leveranciers ook op verschillende vlakken zoals werkomstandigheden, voor we met hen in zee gaan.”


Over DreamLand

DreamLand, sinds 1994 een dochteronderneming van Colruyt Group, staat voor duurzame kindervreugde. Dit jaar werd DreamLand opnieuw verkozen tot beste winkelketen in de categorie Speelgoed. Vandaag telt DreamLand 44 winkels waarvan 32 in Vlaanderen, 10 in Wallonië en 2 in Frankrijk. Er werken meer dan 800 medewerkers. Het motto van DreamLand? ‘Alles wordt leuker als je speelt’. En dat stralen niet alleen de medewerkers, maar ook de winkels uit. Want daar vinden elke week leuke belevingsmomenten plaats. Daarnaast garandeert de speelgoedspecialist zijn klanten de laagste prijs.

DreamLand, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
DreamLand klantendienst: 02 363 56 56, ma tot za van 8.30 tot 18 u.
of dreamland@dreamland.be.

Voor meer info:

Hanne Poppe, Pers Marketing Colruyt Group
Gsm: 0473 92 45 10
E-mail: hanne.poppe@colruytgroup.com