Terug naar het overzicht

Spetterende waterpret

Plons! Splash! Bommetje! Op zoek naar verfrissing? Duik in onze speeltips en laat de waterpret beginnen! 🔫💦

Waterpistool Battle!
Verover de vlag

Naar de speeltip

Waterpistool Battle! Verover de vlag

  1. Verdeel je vriendjes in 2 groepjes, verdeel het speelterrein in 2 helften en hang in elk kamp een vlag. Als vlag kan je een handdoek gebruiken, of eender welk stuk stof.
  2. Tijd om de waterpistolen te vullen met water!
  3. Probeer de vlag van de andere groep te grijpen en naar jouw kamp te brengen. Zorg tegelijk dat je tegenspelers ondertussen je vlag niet in handen krijgen.
  4. Hou je tegenspelers op afstand met je waterpistool. Ben je geraakt door een tegenspeler? Keer dan meteen terug naar jouw kamp en begin opnieuw.
  5. Wie als eerste de vlag van de andere groep in zijn kamp krijgt, wint het spel.

Waterpiñata
party

Naar de speeltip

Waterpiñata party

  1. Joepieee, eindelijk eens iets dat je wél met plezier kapot mag maken! 😉
  2. Vul 5 waterballonnen en hang ze op.
  3. Doe een blinddoek om en hou je stok klaar.
  4. Probeer zoveel mogelijk waterballonnen stuk te slaan.
  5. Sla je raak? Tijd voor een waterpiñata partyyyyy!

PING PONG
PLONS

Naar de speeltip

PING PONG PLONS

  1. Vul 10 bekertjes met water.
  2. Zet er 5 aan jouw kant van de tafel en 5 aan de kant van je tegenspeler.
  3. Mik met een pingpongballetje in elkaars bekers.
  4. Gooit je tegenstander raak? Giet het bekertje over je heen en geniet van de verfrissing!

Waterballonnen
werpen

Naar de speeltip

Waterballonnen werpen

  1. Zoek een groot stuk karton, knip er 4 verschillende cirkels uit en maak zo je eigen waterballonbord.
  2. Schrijf onder elke cirkel een score, hoe kleiner de cirkel hoe hoger de score.
  3. Vul 10 ballonnen met water.
  4. Verdeel je vriendjes in 2 groepen en geef elke groep 5 waterballonnen.
  5. Gooi elk om beurt een ballon naar het bord.
  6. Gooi je een ballon door een cirkel? Dan krijg je het aantal punten dat bij die cirkel hoort.
  7. Het team dat na 5 ballonnen de hoogste scoort heeft, wint!

Balletjes
vissen

Naar de speeltip

Balletjes vissen

  1. Vul een watertafel met gekleurde balletjes.
  2. Geef elk kindje een soeplepel.
  3. Probeer zo snel mogelijk de balletjes uit het water te vissen met een lepel.
  4. Het kindje dat de meeste balletjes kan vissen, wint!

WATERDARTS
SPLASH

Naar de speeltip

WATERDARTS SPLASH

  1. Prik een aantal waterballonnen vast tegen een stuk karton.
  2. Gooi elk om beurt een dartpijltje naar de ballonnen.
  3. Probeer zoveel mogelijk ballonnen te raken.
  4. Blijven er ballonnen over? Die mag je voor één keer naar papa of mama gooien!

De lopende
waterband

Naar de speeltip

De lopende waterband

  1. Ga op een rij zitten met een emmertje in de hand.
  2. Vooraan in de rij staat een volle, achteraan een lege emmer.
  3. Gebruik jullie emmertjes om al het water in de achterste emmer te krijgen.
  4. Je mag niet opstaan, giet het water dus best over je hoofd van de ene emmer naar de andere.
  5. Laat de waterpret beginnen!

Bangelijk
ballenbad

Naar de speeltip

Bangelijk ballenbad

  1. Nummer een aantal ballen met cijfers van 1 tot 10.
  2. Gooi de genummerde ballen in het zwembad.
  3. Verdeel je vriendjes in 2 groepen.
  4. De groepen halen zo snel mogelijk de ballen uit het zwembad.
  5. De vissers met de hoogste score, winnen!

Vang me dan
als je kan!

Naar de speeltip

Vang me dan als je kan!

  1. Alle kinderen vormen een cirkel.
  2. Eén iemand gooit een waterballon hoog de lucht in en roept snel een andere naam.
  3. Probeer de waterballon te vangen voordat die uit elkaar spat. Hopelijk heb je snelle reflexen! 😅
  4. Ballon gevangen? Dan ben jij aan de beurt!

Rood licht,
groen licht

Naar de speeltip

Rood licht, groen licht

  1. Één politieagent krijgt rode en groene waterballonnen.
  2. De politieagent staat op 10 meter afstand van de andere spelers.
  3. Als de politieman de groene waterballon (groen licht) omhoog houdt, mogen de spelers zijn richting uit lopen.
  4. Wanneer de politieman dan de rode waterballon (rood licht) omhoog houdt, moeten de spelers direct stil staan.
  5. Beweegt er een speler tijdens het rode licht? Dan mag de politieman één waterballon naar die speler gooien. Als hij de speler raakt, valt de speler af.
  6. De speler die de politieman het eerst bereikt, wint!